top of page

ליצנים מצחיקים בכל שפה

תמונה קבוצתית של ליצנים רפואיים

אימפרוביזציה, הומור וקסמים וכשהם לבושים בגדים צבעונים, בליווי כלי נגינה, נפגשו תלמידי כיתות ח' מבית הספר "יערת העמק" יחד עם בני נוער מיפיע ליום התנדבות בבית החולים הצרפתי בנצרת. הצעירים, משתתפים ביחד בסדנת ליצנות רפואית לערבים ויהודים מטעם עמותת 'אפשר אחרת', שרו, הצחיקו וחילקו מתנות לילדים המאושפזים שהתנתקו לרגע משגרת הטיפולים.


עבור ניקולס מיגדל בן ה-14 תלמיד בית הספר 'יערת העמק', מגדל העמק שמשתתף בפרויקט, מדובר בסגירת מעגל. ניקולס שאושפז בעבר במשך חצי שנה, סיפר כמה היה מחכה לבואם של הליצנים הרפואיים. "התרגשתי מאוד שנבחרתי להשתתף בסדנה הזו, לעזור בחזרה כמו שעזרו לי, אני מרגיש שזה תיקון, חיכיתי כבר ליום שבו אגיע להעלות חיוך על פניהם של חולים בבית חולים". גם עמית עייש שספג את רוח ההתנדבות מאימו, מנהלת יחידת ההתנדבות העירונית במגדל העמק, שמח להשתתף לפרויקט. "הסדנה הכינה אותנו איך להפיג מתחים ולהצחיק מטופלים גם אם ישנו מחסום של שפה ותרבות מעט שונה. מעבר לכיף הגדול, אני שמח להשתתף בפעילות דו קיום. 

היום כשאני והחברים שלי רואים בפארק נערים מנצרת ויפיע אנחנו מיד משחקים ביחד כדורגל או כדורסל".


פרויקט ייחודי זה הוא המשך לתכנית רב תרבותית שהפגישה בין תלמידים יהודים וערבים, ממגדל העמק ויפיע עוד בשנה שעברה. לאור ההצלחה ושיתוף הפעולה בין ראשי הרשויות, ראשי אגף חינוך ומנהלי בתי הספר אילן יצחקי וסלאח בשירי הוחלט להמשיך את המפגשים גם בשנה שאחרי. משתי הכיתות נבחרו נציגים והם אלה שעוברים את פרויקט ההתנדבות.


את הפעילות מלווה עמותת "אפשר אחרת" שמטמיעה את רעיון הקיום המשותף של יהודים וערבים תוך הבנה כבוד וסובלנות בבתי הספר, בקהילה ובמדינה. התכנית מתקיימת בשיתוף עם המטה לחיים משותפים במשרד החינוך. קרן IFA  תורמת זו השנה השלישית לתכנית זו. ג'אידה זועבי מי שמרכזת את המיזם, מוספיה ואומרת שאחרי כל המפגש מוצלח כזה היא מלאת אנרגיות להמשיך ולעשות למען הדו קיום בישראל ובמיוחד בצפון.

ד"ר תקוה ברכה, מנכ"ל עמותת 'אפשר אחרת' מוסיפה "אני גאה בנוער היהודי והערבי שרוצה להתנדב ולתרום. המפגשים המשותפים מלמדים על הצורך להיפתח ולהכיר עולמות שונים. כולי תקווה שמיזם זה יתרחב בכל הארץ".

bottom of page