top of page

כנס החינוך לחיים משותפים

אנשים יושבים בכנס סביב שולחן

בכנס יסקרו את הפעילות הענפה לחיים משותפים. אנשי חינוך יציגו את הפעילויות הייחודיות שלהם לתכניות חווייתית ליהודים וערבים מטעם עמותת 'אפשר אחרת'. המפגש יתקיים ביום חמישי ה-13 בדצמבר בנצרת בנוכחות ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, ראש עיריית נצרת עלי סלאם ומנכ"לית העמותה ד"ר תקוה ברכה.


בכדי להבין מה מציעה התכנית ועד כמה היא חשובה יגיעו לאירוע מנהלי בתי ספר, מורים ואף תלמידים שלוקחים חלק בתכניות השונות לחיים משותפים של העמותה. הם יציגו את הפעילות שכבר נעשתה ואת התכניות לעתיד. החל מסדנת ליצנות רפואית, יום התנדבות, סיור אומנות רב תרבותית בעיר המעורבת חיפה, שיעורים משותפים בנושאי מוזיקה, ספורט, אומנות ועוד.


אחרי שנים של שיתוף פעולה פורה ומפרה באזור הצפון הוחלט להתקדם לשלב הבא. במקום להסתפק בתהליך של מפגשים שנפרש במשך שנה אחת להתקדם לשנה נוספת של עשייה משותפת. "עד שהילדים מכירים אחד את השנייה השנה הייתה מסתיימת" אומרת ג'אידה זועבי רכזת הצפון של העמותה, "לכן היה חשוב בהמשכיות גם בשנה שאחרי". לאור הקשר המיוחד שנוצר בין מגדל העמק, נצרת ויפיע הותאמו לשמונה בתי ספר תכניות המשך ייחודיות על פי רצונם וצרכיהם. כל זוג בתי ספר החל במפגשים וגיבש לעצמו תכנית שתתאים לו.


עיקר הכוונה בפעילות המשך היא להכשיר את המורים ואנשי החינוך להמשיך את הפעילות הרב תרבותית לדו קיום כשהעמותה מלווה אותם בכל התהליך, מסייעת ותומכת בכל שלב ושלב. 'אפשר אחרת' מקיימת תכניות לקידום החיים המשותפים בין יהודים וערבים בישראל וכוללת סדנאות ומפגשים רב תרבותיים.

"ההצלחה המרשימה של הפרויקט לחיים משותפים במגדל העמק, נצרת ויפיע נובעת מן העובדה שהתכנית משתפת לא רק תלמידים, מורים ומנהלים אלא גם את הקהילה כולה - ההורים, ראשי אגף החינוך: מלי אליגוב (מגדל העמק), סאמיה בסול (נצרת) ומוחמד אלי סלאח (יפיע), המטה לחיים משותפים במשרד החינוך וכמובן ראשי הערים, אלי ברדה ראש העיר של מגדל העמק ועלי סלאם ראש העיר של נצרת. המעורבות שלהם בתהליך החברתי היא משמעותית ביותר. 


במפגשי ההורים והתלמידים הם הראשונים לבוא ולברך. כל זאת בשיתוף צוות העמותה, המורכב משחקנים ואנשי תיאטרון שעושים ימים כלילות לטובת הפרויקטים" מציינת ד"ר תקוה ברכה, מייסדת ומנכ"לית העמותה. "התגובות החיוביות הניעו אותנו להרחיב את התכנית משנה לשנתיים, בכיתות ד', בכיתות ה' וכמובן בחטיבות הביניים. היעד של עמותת 'אפשר אחרת' הוא להטמיע את מודל העבודה הזה בכל הפרויקטים שהיא מקיימת ברחבי הארץ".

bottom of page