top of page

מוזיאון רב תרבותי

מוזיאון תל אביב לאומנות-אפשר אחרת

אומנות ויצירה משותפת הם כלי נהדר לחיבור בין אנשים. כך ניתן להעביר רגשות בצורה ישירה, מלב אל לב גם ללא שפה.

 

כחלק מהעמקת שיתוף הפעולה בין מוזיאון תל אביב לאומנות לעמותה, יצא לדרך מיזם חדש, במסגרתו נחשפים התלמידים ליצירות האומנות דרך חוויה אישית. המתודה מנגישה את האומנות ככלי עוקף שפה ומאפשרת הבעה עצמית, פיתוח הדמיון וחיזוק הקשר בין המשתתפים. בדרכה הייחודית, מדובר בפעילות המחייבת שיתוף פעולה בין התלמידים.


המיזם כולל סדנת יצירה משותפת, בה פועלים יחדיו תלמיד מבית הספר הערבי ותלמיד מבית הספר היהודי ויוצאים למסע אומנותי שבמהלכו הם מציירים ציור משותף. בנוסף, חווים התלמידים סיור במוזיאון, הבנוי סביב משחק קלפים. ליד כל יצירת אומנות שהתלמידים פוגשים נמצאות שתי חפיסות קלפים, האחת בעברית והשנייה בערבית, כאשר המילה עצמה כתובה בתעתיק (המילה העברית כתובה בערבית ולהפך. במקום המילה אדום לדוגמא, יהיה כתוב "אחמר", אדום- أدوم בערבית). בכל תור ניגשים שני ילדים, אחד מכל בית ספר וכל תלמיד שולף קלף מהחפיסה של בן זוגו. בני הזוג מקריאים את המילה הכתובה ועוזרים זה לזה להבין את המשמעות אותה הם יכולים להבין רק על ידי שיתוף פעולה ועזרה הדדית. המילה מסמלת אלמנט מרכזי ביצירת האמנות והתלמידים נדרשים למצוא את האלמנט ולהסביר ליתר הקבוצה כיצד לדעתם הוא בא לידי ביטוי.


המיזם החדש מהווה חלק משמעותי ביותר בתכנית המפגשים הרב תרבותית של "אפשר אחרת", אשר מאפשרת לילדים, בני נוער ובוגרים, יהודים וערבים, להכיר, לשוחח ולשתף פעולה, בדרך להגשמת יעדים משותפים.


הפעילות במוזיאון היא ללא ספק אחת מנקודות השיא בתהליך השנתי, כאשר לרבים מהילדים מדובר בביקור הראשון אי פעם במוזיאון. האווירה והאנרגיה הייחודית במקום משרה נינוחות והשראה למשתתפים והפעילות המשותפת בזוגות מעורבים מאפשרת להעמיק את ההיכרות וליצור תשתית בריאה לעשייה משותפת לצד חידוד יכולות ההקשבה והשיח של המשתתפים.

bottom of page